Atsauksmju pārvaldība: Kāpēc tā ir būtiska tavam biznesam un kā to efektīvi īstenot?

Kāpēc ir svarīgi pievērst rūpīgu uzmanību klientu atsauksmēm, un ko ar tām iesākt, lai panāktu iespējami lielāku ieguvumu biznesam?

Jaunākie pētījumi liecina, ka vairāk nekā 90% interneta lietotāju, pirms pieņemt lēmumu par pirkumu no kāda konkrēta uzņēmuma vai zīmola, lasa par to internetā pieejamās atsauksmes, un ar katru gadu atsauksmju nozīme tikai pieaug. To ir svarīgi ņemt vērā ikvienam uzņēmējam, jo atsauksmes var sniegt virkni priekšrocību biznesam. Viena no tām – pozitīva tiešsaistes jeb e-reputācija, kas ir būtisks pārdošanu veicinošs faktors. Tomēr ar to vien, ka cilvēki internetā aktīvi dalās ar savu viedokli par tavu produktu, pakalpojumu vai zīmolu, nepietiek. Būtiski šīs atsauksmes arī efektīvi pārvaldīt. Kā? Lasi tālāk!

Cik liela nozīme ir atsauksmju pārvaldībai?

E-reputācija jeb kopējais priekšstats par uzņēmumu digitālajā vidē ir viens no noteicošajiem biznesa virzītājiem. Laba reputācija nozīmē, ka uzņēmums ir uzticamāks nekā tā konkurenti. Līdz ar to jo efektīvāk tavs uzņēmums pārvaldīs savu tiešsaistes reputāciju, proti – sekos līdzi ar uzņēmumu saistītajiem ierakstiem un lietotāju atsauksmēm internetā, jo vieglāk iegūsi jaunu klientu un potenciālo sadarbības partneru uzticību, tādējādi sekmējot biznesa mērķu īstenošanu. Turklāt kvalitatīvas un pozitīvas atsauksmes, kas satur noderīgu informāciju, nāk par labu SEO un veicina uzņēmuma redzamību internetā, ko oficiāli apstiprinājis arī meklētājprogrammu līderis Google. Un tas nozīmē lielāku iespējamību, ka klienti izvēlēsies tieši tavus produktus vai pakalpojumus.

Atsauksmju pārvaldības nozīmi apliecina arī SyncMe pētījums. Tajā tika analizēti 737 klientu lokāciju dati par 2021.–2022. gadu. Pētījumā tika ņemti vērā tādi aspekti kā uzņēmumu vidējais reitings, iesniegto atsauksmju skaits, atbilžu sniegšanas laiks un atsauksmēs minētie atslēgvārdi. Lūk, galvenās tendences, kas izgaismojās pētījuma rezultātos!

  • Kopumā pa 2022. gadu 737 klientu Google biznesa profilos atstātas 7830 atsauksmes – ievērojams skaitlis, kas parāda, cik aktīvi patērētāji tiešsaistē izsaka savu viedokli par uzņēmumiem;
  • 2022. gadā atsauksmju skaits pieauga par 6%, salīdzinot ar 2021. gadu, kas apliecina, ka lietotāji arvien biežāk dalās savā iepirkšanās pieredzē un ka uzņēmumi arvien aktīvāk aicina atstāt atsauksmes par saviem produktiem, pakalpojumiem vai zīmolu;

  • Visvairāk atsauksmju Google Business profilos 2021.–2022. gadā saņēmuši uzņēmumi tādās kategorijās kā pārtika un ēdināšana (3225), tūrisms, ceļojumi (1080) un automobiļi un citi transportlīdzekļi (838);
  • Savukārt lielākais atsauksmju skaita pieaugums procentos šo divu gadu laikā bijis pārtikas un ēdināšanas sektora uzņēmumiem (+44%), skaistumkopšanas un SPA jomā (+13%) un tūrisma sektorā (+9%).

Atsauksmes jeb tiešsaistes reputācija ir būtisks faktors jebkura uzņēmuma izaugsmē neatkarīgi no nozares. Tomēr SyncMe pētījumā visvairāk izcēlās pakalpojumu industrija, īpaši pārtikas un ēdināšanas, kā arī tūrisma sektori – tas parāda, ka šīs jomas pārstāvošiem uzņēmumiem būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība savu atsauksmju pārvaldībai;

  • Vidējais atsauksmju rādījums 2021.–2022. gadā 737 klientiem – 4,5 balles no 5. Šis ir lielisks rezultāts, kas pierāda, ka regulāra atsauksmju lūgšana no apmierinātiem lietotājiem ir labs veids, kā uzlabot savu tiešsaistes reputāciju. Tomēr tu vari panākt arī augstāku vērtējumu – turpini lasīt!

Kā efektīvi pārvaldīt atsauksmes?

Aktīva apmierināto klientu aicināšana atstāt par tavu uzņēmumu atsauksmi (mutiski, SMS, e-pastā, sociālajos tīklos) ir viens no svarīgākajiem soļiem ceļā uz reitinga paaugstināšanu tiešsaistē. Tomēr ar to vien ir par maz. Ir dažas ne mazāk būtiskas nianses, kuras ieteicams atcerēties, lai tavs uzņēmums veicinātu klientu uzticību un saglabātu augstu e-reputāciju ilgtermiņā.

Atbildi uz visām lietotāju atsauksmēm – gan negatīvām, gan pozitīvām

Svarīgs ir ne tikai atsauksmju daudzums, bet arī kvalitatīvas atbildes uz tām, tāpēc ik dienu ieteicams ieplānot laiku, lai sniegtu rūpīgas atbildes uz ienākošajām atsauksmēm. Pētījumā secināts, ka 89% patērētāju izvēlētos konkrēta uzņēmuma preces vai pakalpojumus, ja tas atbildētu uz visām atsauksmēm. Jā, svarīgi atbildēt arī uz negatīvajām atsauksmēm. Atbildot pieklājīgi un sniedzot alternatīvu risinājumu, piemēram, piedāvājot patīkamu atlaidi, naudas atmaksu par neveiksmīgu pasūtījumu vai vienkārši atzīstot savu vainu – parādot, ka spēj uzņemties atbildību par pieļautajām kļūdām, – neapmierināta klienta viedokli var ātri vien mainīt uz pozitīvo pusi. Turklāt tā tu nopelnīsi papildu punktus arī to potenciālo klientu acīs, kuri šo atbildi izlasīs.

Sniedzot korektas un izvērstas atbildes, operatīvi atbildot uz lietotāju jautājumiem, kā arī piedāvājot palīdzību, kad tas nepieciešams, tu parādīsi, ka tavā uzņēmumā ir augsta klientu apkalpošanas kvalitāte un ka tev rūp ikviens klients.

Neliec ilgi gaidīt atbildi

Nodrošinot ātras atbildes uz atsauksmēm, lietotājiem radīsies priekšstats, ka tev ir svarīgs katrs viedoklis un klienta pieredze, kas nāks par labu tava uzņēmuma uzticamībai. SyncMe pētījumā, ko minējām iepriekš, noskaidrots, ka 2021. gadā lietotāji uz atsauksmēm atbildi gaidīja vidēji 33 dienas, savukārt 2022. gadā gaidīšanas laiks samazinājās teju trīs reizes – vidēji tikai 13 dienas. Šīs izmaiņas vērtējamas pozitīvi un norāda uz to, ka uzņēmumi kļūst arvien uzmanīgāki un aktīvāk pievēršas atsauksmju pārvaldībai.

Vienlaikus pētījums parāda, ka ir vieta uzlabojumiem. Saskaņā ar jaunākajām ekspertu rekomendācijām vidējais laiks, kurā būtu vēlams atbildēt uz atsauksmi, ir 24 stundas pēc tās publicēšanas. Ja tas nav iespējams, ir jāinformē lietotājs par to, kad viņš var sagaidīt atbildi uz savu jautājumu; jāliek saprast, ka atbilde tiks sniegta iespējami ātrāk. Tādējādi efekts būs labāks nekā ignorējot atsauksmi pavisam vai liekot cilvēkam gaidīt nezināmu laiku.

Starp citu, arī Google, ranžējot mājaslapas, biznesa profilus, pievērš uzmanību tam, cik laicīgi tiek sniegtas atbildes uz atsauksmēm un vai uz tām vispār tiek atbildēts – vēl viena svarīga nianse, par ko padomāt, ja vēlies uzlabot lokālās meklēšanas rezultātu reitingus.

Rūpējies, lai atsauksmes būtu aktuālas

44% pētījumā aptaujāto uzskata, ka, lai atsauksme būtu relevanta, tai jābūt publicētai pēdējā mēneša laikā. Svarīgi piebilst, ka dažādos pētījumos rezultāti atšķiras un variējas 40 līdz pat 60% diapazonā un vairāk. Tāpēc ir ļoti svarīgi pārzināt sava uzņēmuma atsauksmes un sekot līdzi tam, lai pēdējais ieraksts par tevi nebūtu vecāks par diviem trim mēnešiem. Svaigas atsauksmes ne tikai nostiprina uzņēmuma klātbūtni tiešsaistē, bet arī var pozitīvi ietekmēt pārdošanas rezultātus, jo interneta lietotāji lielāku nozīmi piešķir pēdējām atsauksmēm, kas dod priekšstatu par aktuālo situāciju saistībā ar uzņēmumu.

Izmanto atsauksmju pārvaldības rīkus

Kā jau iepriekš minējām, uz klientu atsauksmēm ir svarīgi reaģēt pēc iespējas ātrāk, turklāt vienlaikus jādomā par to, lai atbildes būtu pārdomātas, izvērstas un lasītājiem noderīgas. Bet kā izsekot līdzi un savlaicīgi atbildēt uz visām atsauksmēm par uzņēmumu, ja tās atrodamas vienlaikus vairākās interneta vietnēs? Tev talkā nāks SyncMe platformas atsauksmju pārvaldības rīks SyncMe Reviews!

Kā tas darbojas? Sasaistot savus biznesa profilus ar SyncMe, iespējams reāllaikā un centralizēti – vienā darbvirsmā – pārvaldīt atsauksmes par uzņēmumu no visiem kanāliem (mājaslapas, Google, Facebook, TripAdvisor, Trustpilot un citiem), proti, ir iespēja tās monitorēt un uz tām atbildēt. Tāpat atsauksmju darbvirsmā var iestatīt paziņojumus par jaunām atsauksmēm, kas palīdzēs tev vēl labāk pārzināt klientu viedokļus un savlaicīgi reaģēt.

Papildus SyncMe Reviews sadaļā iespējams meklēt atsauksmes, filtrējot tās pēc dažādiem kritērijiem, kā arī analizēt, kā mainās klientu viedoklis dažādos laika posmos un lokācijās, kas palīdzēs tev efektīvi noteikt jomas, kurās pilnveidoties.

Apdomā iespēju vērsties pēc palīdzības pie profesionāļiem

Saprotams, ka ne katram uzņēmumam ir laika un cilvēku resursi, kā arī pieredze, lai aktīvi un korekti pārvaldītu visas atsauksmes, kas par to internetā atrodamas. Tāpēc dažkārt ir noderīgi izmantot profesionāļu pakalpojumus. Piemēram, SyncMe platformas Business un Partner klienti var izmantot lielisku priekšrocību – iepriekš vienojoties, atbildes uz atsauksmēm par tavu uzņēmumu sniegs pieredzējis SyncMe speciālists, tādējādi ietaupot tavu dārgo laiku. Vari būt drošs, ka speciālists atradīs pareizo toni un īstos vārdus, kā komunicēt ar katru tavu klientu, lai uzlabotu viņa pieredzi!

SyncMe var kļūt par nozīmīgu palīgu tava uzņēmuma e-reputācijas pārvaldībai!

4 noderīgas SyncMe funkcijas – kā tās palīdz biznesam?

Kā uzņēmumam pastāvīgi būt klientu redzeslokā, veicināt savu reputāciju un atrodamību un vienlaikus ietaupīt laiku? Ērts risinājums ir platforma SyncMe, ar kuras palīdzību iespējams vienuviet pārvaldīt un aktualizēt sava biznesa informāciju vairākos populāros kanālos, kurus ikdienā izmanto uzņēmuma mērķauditorija.

Kas ir lokālais SEO un kā tas var palīdzēt tavam biznesam?

Vēlies maksimāli atraisīt sava uzņēmuma potenciālu vietējā mērogā? Tad ir vērts rūpīgāk pievērsties lokālajam SEO jeb biznesa redzamības uzlabošanai Google vietējās meklēšanas rezultātos. Kā to izdarīt iespējami efektīvāk? Tev noderēs SyncMe!

5 svarīgi iemesli papildināt savu Google Business profilu ar attēliem

Ir teiciens, ka attēls ir tūkstoš vārdu vērts. Bet vai zināji, kas tas var būt arī tūkstošiem klientu vērts? Ja vēlies izveidot tūlītēju saikni un atstāt paliekošu pozitīvu iespaidu uz savu mērķauditoriju, ir vērts pievērst rūpīgāku uzmanību savu biznesa profilu vizuālajam izskatam.

Kā efektīvi pārvaldīt biznesa profilus dažādās platformās? (VIDEO)

Vai tavam uzņēmumam ir biznesa profili Google, Facebook, Instagram, Waze un citās platformās, un tu prāto, kā tos visus efektīvāk uzturēt? Ir risinājums – platforma SyncMe! Ar tās palīdzību varēsi vienuviet pārvaldīt un atjaunot informāciju vairākos biznesa profilos.
Apple MapsShutterstock.com

Kāpēc tavam uzņēmumam jābūt atrodamam Apple Business Connect?

Apple mobilo ierīču lietotāju skaits nemitīgi pieaug – Latvijā tās izmanto jau teju 30%* iedzīvotāju. Ik dienas viņi lieto dažādas iOs lietotnes. Vai arī tavs uzņēmums ir tajās atrodams?

Atsauksmju pārvaldība: Kāpēc tā ir būtiska tavam biznesam un kā to efektīvi īstenot?

Kāpēc ir svarīgi pievērst rūpīgu uzmanību klientu atsauksmēm, un ko ar tām iesākt, lai panāktu iespējami lielāku ieguvumu biznesam?
biznesa-profils

Pētījums: Uzņēmumi ar plašāku informāciju biznesa profilā iegūst par 62% vairāk apmeklējumu

Uzņēmuma nokļūšana Google meklēšanas rezultātu augšgalā nereti var šķist kā īsts izaicinājums. Lai šo mērķi sasniegtu, jābūt izpildītiem daudz un dažādiem nosacījumiem.
Apple Maps

Mūsu sadarbības partneru tīklam ir pievienojies Apple Maps

SyncMe platforma ik dienu uzņēmumiem Latvijā veiksmīgi palīdz optimizēt biznesa procesus un būt tur, kur ir viņu klienti. Šobrīd SyncMe tīkls ietver vairāk nekā 20 dažādus mārketinga kanālus, ļaujot uzņēmumiem būt vieglāk atrodamiem Google tīklā.
Viltus atsauksmes

Viltus atsauksmes – drauds tavam biznesam!

Ikviens uzņēmums agrāk vai vēlāk saskaras ar negatīvām atsauksmēm. Visbiežāk klienti negatīvās atsauksmes raksta, lai palīdzētu uzņēmumam uzlabot savu servisu un pasargātu citus klientus no šādas negatīvas pieredzes.
atsauksmes

Kā sadzīvot ar negatīvām atsauksmēm?

Mūsdienu digitalizētajā laikmetā neviens vairs neapzvana radus un draugus, lai noskaidrotu atsauksmes par konkrētu produktu vai pakalpojumu, daudz ātrāk un vienkāršāk ir izlasīt citu klientu atsauksmes internetā.
kas ir seo

Kas ir SEO, kādēļ tas ir nepieciešams un kā to uzlabot?

Pēc statistikas mūsu platuma grādos lietotāji izmanto pasaulē populārāko meklētājprogrammu Google Search vismaz 3 reizes dienā. Daudziem Google Search ir pirmā vieta, kur vērsties pēc palīdzības, padoma vai informācijas.
Efektīvi atslēgvārdi

Kodolīgi un efektīvi atslēgvārdi, kas strādā tava uzņēmuma labā

Ja esi uzņēmējs, visdrīzāk, tu vēlies gūt uzvaru sīvajā digitālā tirgus konkurencē un parūpēties par to, lai meklētājprogrammas lietotājiem iesaka tieši tevis piedāvāto risinājumu. Mūsdienās lielākā daļa cilvēku vēlamās preces un pakalpojumus atrod tīmeklī ar atslēgvārdu palīdzību.  
Vērtīgas atsauksmes pamatprincipi

Kā uzrakstīt vērtīgas atsauksmes, un kāpēc tās ir svarīgas?

Ikviens no mums kaut reizi mūžā ir uzrakstījis kādu labu vai ne tik labu atsauksmi, kā arī mēs visi regulāri izpētām citu cilvēku sniegtās atsauksmes, un bieži vien, tieši atsauksmes ir tās, kas palīdz mums pieņemt gala lēmumu par konkrētā pakalpojuma iegādi.
Tēla uzturēšana tiešsaistē

Ko citi domā par jūsu biznesu? Publiskā tēla uzturēšana tiešsaistē ir svarīgāka nekā jebkad

Pieaugot tehnoloģiju nozīmei ikdienā, vien ar dažiem klikšķiem iespējams atrast ne tikai informāciju par uzņēmumu, bet arī tā klientu atsauksmes, līdz ar to biznesa reputācija internetā tieši ietekmē uzņēmuma klientu plūsmu un potenciālos ieņēmumus.
google my business profila kategorija – cik svarīga tā ir?

Google my business profila kategorija – cik svarīga tā ir?

Kaut gan digitālo mārketingu varētu raksturot kā nepārtrauktu procesu, kas pielāgojas uzņēmuma ikdienai un atspoguļo tā ilgtermiņa attīstības virzienu, ir daži ļoti konkrēti, praktiski un salīdzinoši vienkārši instrumenti, kuri jau šodien var sākt strādāt tava uzņēmuma labā.
Cik labi tu pazīsti savus klientus?

Cik labi tu pazīsti savus klientus?

Uzņēmējdarbībā, kas ir balstīta digitālajā vidē, ļoti daudz ko nosaka klikšķi. Ir svarīgi atcerēties, ka aiz katra klikšķa stāv reāls klients, kas potenciāli ir gatavs iegādāties tevis piedāvāto preci vai pakalpojumu.
Vai laba atsauksme var strādāt jūsu labā?

Kā klientu atsauksmes var strādāt jūsu uzņēmuma labā?

Nav šaubu, ka pozitīvas atsauksmes ir viens no kritērijiem, kas uzņēmumam ļauj piesaistīt jaunus klientus un stiprināt biznesa reputāciju.
Google My Business posti – vietējiem uzņēmumiem saziņai ar klientiem

Google My Business posti – vietējiem uzņēmumiem saziņai ar klientiem

Google piedāvā bezmaksas rīku Google My Business (GMB), ar kuru uzņēmumi un organizācijas var kļūt pamanāmāki interneta tiešsaistē. Īpaša GMB funkcija ir Google posti (ziņojumi).
SyncMe – Kāpēc biznesa profili ir vēl svarīgāki?

Kāpēc digitālā klātbūtne 2021. gadā kļūst vēl svarīgāka?

2020. gada sākumā neviens nevarēja paredzēt tik strauju digitālo platformu popularitātes pieaugumu gada laikā – cilvēki dažādo ierobežojumu rezultātā izmantoja digitālo vidi visdažādākajām vajadzībām: lai pandēmijas laikā sazinātos ar citiem, strādātu un arī izklaidētos.

Kā SyncMe var atvieglot tava biznesa ikdienu?

Ja vēl nesen uzņēmumam pietika vien ar mājaslapu, lai sasniegtu savus potenciālos klientus, tad tagad tā vairs nav. Klientus nepieciešams uzrunāt tur, kur tie uzturas, piemēram, sociālajos medijos.
Novērsiet savu datu dublēšanos internetā

Novērsiet savu datu dublēšanos internetā!

Kas ir dublēts ieraksts? Tas parādās, ja vietējais uzņēmums noteiktā vietnē, kartē, lietotnē, direktorijā, meklēšanas rīkā vai sociālajā tīklā tiek parādīts vairāk nekā vienu reizi.
Syncme - profilu reģistrēšanas pakalpojums uzņēmumiem

SyncMe – profilu reģistrēšanas pakalpojums uzņēmumiem

SyncMe – tā sauc jauno Latvijas Tālruņa piedāvāto pakalpojumu. Latvijas Tālrunis nesen ir sācis izstrādāt uzņēmumu profilus maziem un vidējiem uzņēmumiem, reģistrēt tos 25 tiešsaistes vietnēs.

Kāpēc ir svarīgi, lai uzņēmuma informācija internetā ir pareiza?

Internets mūsdienās kļuvis par teju neizsmeļamu informācijas krātuvi, kur iespējams atrast it visu nepieciešamo, tai skaitā datus par dažādiem uzņēmumiem un to sniegtajiem pakalpojumiem.

Google My Business profils – jūsu vizītkarte Google meklētājprogrammā!

Google My Business profils ir bezmaksas rīks, kas palīdz jūsu uzņēmumam sasniegt augstākus rezultātus Google tīklā – Google Search un Google Maps.
Pārvaldiet sava uzņēmuma kontus

Pārvaldiet sava uzņēmuma Facebook, Google My Business un citus kontus ar SyncMe

Lai uzņēmuma informācija sasniegtu augstākas pozīcijas lietotāja meklēšanas rezultātos, ir svarīgi pievērst uzmanību vairākiem kanāliem. Mēs esam izcēluši divus svarīgākos – Facebook un Google My Business.

Aktuāla informācija internetā – tiešākais ceļš pie jūsu klientiem

Līdz ar mākslīgā intelekta attīstību, dažādas meklētājprogrammas ik dienas kļūst arvien gudrākas, arvien labāk iemācās izprast meklētāju vajadzības un sniegt tām atbilstošus meklējumu rezultātus.

Trīs uzvedības modeļi, kas ļaus iegūt klientu uzticību

Laikā, kad pircējiem pieejams arvien plašāks dažādu preču un pakalpojumu klāsts, patērētāju gaidas pastāvīgi pieaug, taču uzticība zīmoliem – samazinās.

Pandēmijas laikā Google pakalpojumi kavējas vairāk nekā ierasts

Līdzīgi kā uzņēmumi visā pasaulē, arī Google šobrīd veic virkni pasākumu, lai ierobežotu Covid-19 izplatību un aizsargātu savus darbiniekus – izmaiņu veikšana un apstiprināšana var aizņemt ilgāku laiku nekā ierasts.

Kurš jūsu uzņēmumā atbild uz lietotāju atsauksmēm?

Klientu atsauksmes par uzņēmumu ir viens no elementiem, kas veido biznesa tēlu un reputāciju.

Klients vēlas iegādāties! Kā parūpēties, lai darījums notiek?

Kā pareizi pārdot preci vai pakalpojumu cilvēkam, kurš jau ir gatavs veikt pirkumu, taču viņam nepieciešams pēdējais stimuls? Šeit talkā nāk nodomu mārketings.

Sazinies ar mums

info@syncme.lv

Blaumaņa 38/40,
Rīga, LV-1010

67770711
support@syncme.lv

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.