Kā klientu atsauksmes var strādāt jūsu uzņēmuma labā?

Nav šaubu, ka pozitīvas atsauksmes ir viens no kritērijiem, kas uzņēmumam ļauj piesaistīt jaunus klientus un stiprināt biznesa reputāciju.

Mūsdienās, kad liela daļa klientu sev interesējošās preces un pakalpojumus meklē internetā, īpaša nozīme ir tām klientu atsauksmēm, kas atrodamas tiešsaistē. Google ir oficiāli apstiprinājis, ka kvalitatīvas, saturīgas un pozitīvas atsauksmes no klientiem ievērojami uzlabo uzņēmuma redzamību meklētājprogrammās, tādējādi palielinot iespējamību, ka meklētājs izraudzīsies tieši jūsu uzņēmumu.

Uzņēmumu biznesa profili parasti nav tikai vieta, kur uzņēmums dalās ar savām aktualitātēm un publicē informāciju par piedāvājumu. Tā ir platforma, kur regulāri notiek komunikācija un mijiedarbība ar esošajiem un potenciālajiem klientiem, lietotāji atstāj atsauksmes par uzņēmuma produktiem vai pakalpojumiem, komentē ierakstus un uzdod jautājumus, uz kuriem gaida atbildes.

Uzņēmuma biznesa profili ir kontaktinformācijas un detalizēta apraksta ieraksti tādās platformās kā Google My Business, Google Maps, Yandex, TripAdvisor, ZL.lv, medicine.lv, firmas.lv utml. Tas palīdz meklēšanā un darbojas kā uzņēmuma digitālā vizītkarte.

Pozitīvas atsauksmes un jautājumi, uz kuriem iespējams atbildēt objektīvi, visbiežāk galvassāpes nerada – tos iespējams viegli pārvaldīt. Daudz sarežģītāka ir situācija ar negatīvām atsauksmēm un subjektīviem jautājumiem, ar kuriem neizbēgami sastopas ikviens uzņēmums.

Kāda ir atšķirība starp objektīviem un subjektīviem jautājumiem?

Klienti bieži uzdod jautājumus, uz kuriem bez grūtībām iespējams atbildēt objektīvi – ikviens uzņēmums pārzina savu produkciju, piedāvātos pakalpojumus, darba laiku un citas detaļas, kas lielākoties ir droši zināmas un nav interpretējamas. Vairumā gadījumu, uzdodot šādu jautājumu, klients jau ir pieņēmis lēmumu par labu jūsu uzņēmumam un vēlas iegūt vien papildu informāciju. Neatkarīgi no tā, vai uz klientu jautājumiem atbild digitālā aģentūra, kas uztur jūsu biznesa kontus, vai kāds no uzņēmuma darbiniekiem, šim cilvēkam vienmēr būtu jābūt pieejamai aktuālajai informācijai, lai šajā posmā sniegtu precīzas atbildes un pircējs netiktu maldināts.

Diemžēl uzņēmums pats nevar sniegt atbildes uz visiem klientu jautājumiem, jo tās nebūtu objektīvas. Ja klients vēlas uzzināt, piemēram, vai konkrētais produkts tiešām ir labs, viņš to nejautās uzņēmuma pārstāvim. Viņš meklēs citu lietotāju atsauksmes un ieteikumus.

Vai subjektīvas atsauksmes iespējams kontrolēt?

Lai gan lielākajā daļā vietņu ir izstrādāti noteikumi, kas palīdz kontrolēt subjektīvu atsauksmju kvalitāti, atbilde uz šo jautājumu ir – parasti nē. Vienkāršākais veids, kā iegūt pozitīvas atsauksmes, ir paveikt savu darbu pēc labākās sirdsapziņas un censties pieļaut pēc iespējas mazāk kļūdu. Lai klientu atsauksmes – kā pozitīvās, tā negatīvās – darbotos uzņēmuma labā, svarīga ir uzņēmuma aktīva iesaiste savas reputācijas pārvaldībā un šo atsauksmju pārvaldībā. Ir nepieciešams atbildēt uz visām klientu atsauksmēm, neatkarīgi no tā, vai tajās uzņēmums tiek slavēts vai nopelts. Saprātīga atgriezeniskā saite ļaus negatīvu pieredzi pārvērst pozitīvā, savukārt aktīva komunikācija ne vien ar apmierinātajiem, bet arī neapmierinātajiem klientiem mudinās potenciālos pircējus izvēlēties jūsu uzņēmumu, pārliecinot, ka klientu apkalpošanas kvalitāte kompānijā ir augstā līmenī.

Tāpat svarīgi ņemt vērā lietotāju vērtējumu, uzlabojot savu klientu pieredzi nākotnē. Atsauksmes nereti izgaismo problēmas uzņēmuma produktu vai servisa kvalitātē, un tajās atrodami lieliski ieteikumi, kas noderēs biznesa attīstībā. Mudiniet savus klientus novērtēt saņemto preci vai pakalpojumu, jo nesenākas atsauksmes meklētājprogrammas vērtē augstāk par tām, kas atstātas pirms vairākiem gadiem.

Ko nozīmē būt labākajam?

Ja lietotājs, veicot meklējumu, ir izmantojis vārdu “labākais” (“labākais veģetāriešu restorāns”, “labākā frizētava Vecrīgā”, “labākais zobārsts Rīgā”), Google augstāk parādīs tos uzņēmumus, kuru vērtējums jeb reitings ir vismaz četras zvaigznes, bet atsauksmju tekstā patiešām ietverts vārds “labākais”, “labs”. Pēc līdzīga principa darbojas arī Google balss asistenti Alexa un Siri – ja lietotājs vaicājumā izmanto vārdu “labākais”, uzņēmumi tiek ieteikti, balstoties uz lietotāju atsauksmēm un ieteikumiem.

Atsauksmju nozīme interneta biznesa vidē arvien pieaug, tāpēc ir svarīgi veltīt resursus šīs jomas sakārtošanai. Ar SyncMe visu biznesa profilu atsauksmes ir iespējams ērti pārvaldīt vienuviet!

Mūsu veiksmes stāsti

Šeit atradīsiet mūsu veiksmes stāstus un padomus, lai uzzinātu kā SyncMe var strādāt jūsu labā.

Kā arī daudz citas noderīgas lietas.

Vai tavam uzņēmumam ir biznesa profili dažādos kanālos un tu vēlies saprast, kā tie strādā tava uzņēmuma labā? SyncMe Analītikas sadaļa palīdzēs izvērtēt tavu biznesa profilu veiktspēju! ...
Pētījumi liecina, ka deviņi no desmit pircējiem, pirms iegādāties preci vai pakalpojumu no kāda konkrēta uzņēmuma, meklē atsauksmes par to internetā. Atsauksmes ir galvenais uzņēmuma tiešsaistes reputācijas rādītājs,...
Uzņēmuma klātbūtne un aktivitāte internetā ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ļauj ne vien pakāpties uz augstākām pozīcijām Google, bet arī stiprina mērķauditorijas uzticamību, rosina interesi un vēlmi...

Novērtējiet sava uzņēmuma redzamību
BEZ MAKSAS

Uzziniet, vai klienti var atrast jūsu uzņēmumu tiešsaistē!

Sisesta oma ettevõtte andmed ning vaata, kas kliendid leiavad su üles. See on TASUTA.

Ievadiet savu biznesa informāciju un noskaidrojiet, vai klienti var jūs atrast. Tas ir BEZ MAKSAS.