Kāpēc digitālā klātbūtne 2021. gadā kļūst vēl svarīgāka?

2020. gada sākumā neviens nevarēja paredzēt tik strauju digitālo platformu popularitātes pieaugumu gada laikā – cilvēki dažādo ierobežojumu rezultātā izmantoja digitālo vidi visdažādākajām vajadzībām: lai pandēmijas laikā sazinātos ar citiem, strādātu un arī izklaidētos.

Jāpiezīmē arī, ka viena no pēdējo gadu redzamākajām tendencēm interneta vidē ir arvien plašāks sociālo platformu klāsts – gan lietotājiem, gan zīmoliem –, kas turklāt kļūst aizvien daudzveidīgāks.

Tas, savukārt, nozīmē, ka uzņēmumi ar digitālā mārketinga starpniecību var sasniegt vēl plašāku auditoriju ne tikai dažādos sociālajos tīklos, bet arī citos digitālās vides kanālos.

Digitālās platformas ik mēnesi apmeklē miljardiem lietotāju

Vienā ziņā nekas nav mainījies: sociālais tīkls Facebook joprojām dominē globālā līmenī – katru mēnesi šo platformu izmanto vairāk nekā 2,5 miljardi cilvēku visā pasaulē. Tajā pašā laikā ir vēl sešas citas platformas, no kurām katru apmeklē vairāk nekā viens miljards aktīvo lietotāju mēnesī, savukārt vēl vairāk ir tādu, kuru auditorija mēnesī pārsniedz 100 miljonus. Jāņem gan vērā tas, ka daudzi cilvēki izmanto vairāk nekā vienu interneta platformu.

2020. gadā vidējam sociālo mediju lietotājam bija konts aptuveni deviņās dažādās platformās, un ievērojams skaits šo lietotāju katru mēnesi tās arī aktīvi apmeklējuši. Piemēram, vairāk nekā 94% YouTube lietotāju norāda, ka izmanto vismaz vēl vienu platformu, un tas, savukārt, nozīmē, ka gandrīz jebkuru no kāda sociālā tīkla lietotājiem ir iespējams sasniegt kādā citā platformā. Protams, jāņem vērā, ka tās nav tikai fiziskas personas, bet arī dažādas apvienības, uzņēmumi un zīmoli.

Klātesamība, atbilstība un daudzveidība – svarīgākie digitālā mārketinga elementi

Ir skaidrs, ka uzņēmumam ar mājaslapu vien būs par maz – lai sasniegtu vēlamo auditoriju, tam jābūt atrodamam gan dažādās interneta vietnēs, gan tiešsaistes uzziņu portālos, gan arī mobilajās lietotnēs. Kāpēc ir tik būtiski izmantot vairākus kanālus, nevis, teiksim, uzturēt profilu tikai vietnē Facebook?

Ir ļoti daudz platformu, un auditorija tajās mēdz pārklāties: nodrošinot savu klātesamību tiešsaistē, uzņēmums ne tikai iegūst jaunus klientus, bet, kas īpaši būtiski, spēj sasniegt jau esošos klientus jaunos kontekstos. Tāpēc jādomā ne tikai par klātbūtni digitālajā vidē, bet arī atbilstību (proti, digitālā mārketinga vēršanu uz tiem sociālajiem tīkliem, aplikācijām un uzziņu portāliem, kas atbilst tava uzņēmuma profilam) un daudzveidību tajā, kā arī visu šo tiešsaistes resursu efektīvu pārvaldību.

Taču kā saprast, kas no visa plašā piedāvājuma ir vispiemērotākais zīmolam un tā vajadzībām? Atbilde uz šo jautājumu ir samērā vienkārša: mērķauditorija un atbilstība.

Vēlies uzzināt vairāk? Piesakies uz sarunu ar mūsu speciālistiem!


Kas der tieši tavam uzņēmumam?

Tā kā katram resursam ir atšķirīga pieeja, vispirms ir svarīgi uzdot sev tādus jautājumus kā:

  • Ar ko konkrētā platforma ir unikāla?
  • Kā tās funkcijas atbilst mana biznesa vajadzībām?
  • Kāda auditorija izmanto šo platformu un kādām vajadzībām?
  • Cik daudz laika tai nepieciešams veltīt?

Ja zīmols paļaujas tikai uz vienu mārketinga kanālu, tas faktiski riskē zaudēt potenciālos klientus. Savukārt gadījumā, ja mārketinga stratēģija ir saraustīta un necaurskatāma, ieguvumi no tās būs minimāli. Tas nozīmē, ka ir jābūt saskaņotai un sabalansētai daudzkanālu mārketinga stratēģijai, kas sasniedz potenciālos klientus vairākās platformās vienlaikus un nodrošina tiem aktuālo informāciju. Tādā veidā zīmols tiek efektīvi reklamēts visos kanālos, un tev ir lielākas iespējas piesaistīt klientus.

Te gan jāmin, ka tik daudzu kontu uzturēšana (piemēram, Google My Business, Facebook, Instagram un citi sociālie tīkli, kā arī dažādas aplikācijas, piemēram, Waze), runājot par informācijas aktualizēšanu, kādā brīdī var kļūt par apgrūtinājumu.

Kāpēc ir svarīgi pārvaldīt visu informāciju?

Iekļaujoties mūsdienu uzņēmējdarbības straujajā tempā, vietnes, tiešsaistes kartes, lietotnes, digitālie asistenti, uzziņu portāli un sociālie tīkli nepārtraukti atjauno savas datubāzes. Arī ar uzņēmumu saistītā informācija ļoti bieži mēdz mainīties – vai tas būtu telefona numurs, vai darba laiks, kā rezultātā var rasties situācijas, kad dažādos tiešsaistes resursos ir norādīta novecojusi un neaktuāla informācija.

Lai šādas un līdzīgas situācijas nepieļautu, ir svarīgi sekot līdzi visai tiešsaistē atrodamajai informācijai par tavu biznesu, kā arī pārvaldīt to. Ir jābūt drošam, ka visās vietnēs atrodamā informācija par uzņēmumu ir korekta, aktuāla, vienāda un bez dublikātiem. Kā rodas dublikāti? Uzņēmums ir mainījis savu adresi, taču, tā kā visi datu lauki netika atjaunoti vienlaikus, vietne redz divas viena uzņēmuma adrešu versijas. Tad vietne pieņem, ka šīs divas adreses pieder diviem dažādiem uzņēmumiem, un nevis atjauno oriģinālo ierakstu, bet gan izveido vēl vienu. Rezultātā izveidojas divi atsevišķi ieraksti par vienu uzņēmumu – viens ar veco, bet otrs ar jauno adresi.

Nekorekta vai neaktuāla informācija internetā var negatīvi ietekmēt uzņēmuma reputāciju, kā arī iegūt esošo un potenciālo klientu nelabvēlību par šķietamu maldināšanu. Savukārt profila dublikāti var samulsināt lietotājus, kā rezultātā tie vēršas pie cita, drošāka pakalpojuma sniedzēja.

Tātad – kāpēc biznesa digitālā klātbūtne ar katru gadu kļūst arvien svarīgāka? Digitālā mārketinga nozīme tikai turpina pieaugt, tāpēc nav šaubu, ka uzņēmumi savus potenciālos klientus daudz ātrāk un plašāk spēs sasniegt tieši ar dažādu platformu palīdzību. Ir svarīgi, ka tavs uzņēmums atrodas tur, kur ir tavi potenciālie klienti – uzrunā tos pēc iespējas plašākā mērogā!

Vēlies uzzināt vairāk? Piesakies uz sarunu ar mūsu speciālistiem!

Mūsu veiksmes stāsti

Šeit atradīsiet mūsu veiksmes stāstus un padomus, lai uzzinātu kā SyncMe var strādāt jūsu labā.

Kā arī daudz citas noderīgas lietas.

Vai tavam uzņēmumam ir biznesa profili dažādos kanālos un tu vēlies saprast, kā tie strādā tava uzņēmuma labā? SyncMe Analītikas sadaļa palīdzēs izvērtēt tavu biznesa profilu veiktspēju! ...
Pētījumi liecina, ka deviņi no desmit pircējiem, pirms iegādāties preci vai pakalpojumu no kāda konkrēta uzņēmuma, meklē atsauksmes par to internetā. Atsauksmes ir galvenais uzņēmuma tiešsaistes reputācijas rādītājs,...
Uzņēmuma klātbūtne un aktivitāte internetā ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ļauj ne vien pakāpties uz augstākām pozīcijām Google, bet arī stiprina mērķauditorijas uzticamību, rosina interesi un vēlmi...

Novērtējiet sava uzņēmuma redzamību
BEZ MAKSAS

Uzziniet, vai klienti var atrast jūsu uzņēmumu tiešsaistē!

Sisesta oma ettevõtte andmed ning vaata, kas kliendid leiavad su üles. See on TASUTA.

Ievadiet savu biznesa informāciju un noskaidrojiet, vai klienti var jūs atrast. Tas ir BEZ MAKSAS.