Kā saprast klienta nodomus?
Visvienkāršākais paņēmiens, kā saprast, vai klients patiešām ir gatavs iegādāties konkrēto preci vai pakalpojumu, ir vispusēja pieejamo datu analīze. Vērojot potenciālo klientu uzvedību tiešsaistē – meklētājprogrammās ievadītos atslēgvārdus, veiktās aktivitātes, aplūkoto saturu –, ir viegli noteikt tendences. Apkopojot datus par veiktajiem pirkumiem, rezervācijām, pieteikumiem, reģistrāciju un citām darbībām, ir iespējams noteikt tos lietotājus, kas jau ir potenciālie pircēji – cilvēki, kas jau ir izrādījuši interesi par jūsu piedāvāto produktu vai pakalpojumu. Tieši lietotāja uzvedība internetā atspoguļo viņa nodomus.
Iedomāsimies divus interneta lietotājus. Cilvēks, kurš vēlas iegādāties automašīnas apdrošināšanu, meklēs to tīmeklī ar atslēgvārdiem “automašīnas apdrošināšana online pirkt”, kamēr otra persona, kas vēl nav droša par to, kas tieši viņam nepieciešams, izmantos atslēgvārdus “kāda automašīnas apdrošināšana man vajadzīga” vai “automašīnu apdrošināšanu veidi”. Kamēr pirmais lietotājs jau skaidri zina, ka vēlas veikt pirkumu, tikmēr otrajam, visticamāk, būs nepieciešams nedaudz vairāk laika, lai izpētītu informāciju un tad pieņemtu lēmumu.
Ja potenciālais klients ir izmantojis atslēgvārdu vai nospiedis uz pogas “pirkt”, “pieteikties” u.tml. – tas ir skaidrs signāls, ka viņš ir gatavs veikt pēdējo soli, lai iegādātos preci vai pakalpojumu.
Kādēļ ir svarīgi šo klientu uzrunāt?
Mūsdienu patērētājs paļaujas uz informāciju, kas atrodama internetā, un vēlas saņemt meklētās atbildes uzreiz – ātri un vienkārši. Ar katru meklējumu lietotājs izsaka savu nodomu. Ja viņš raksta meklētājā “bmw vai audi”, visdrīzāk, viņš apsver, kuru auto modeli iegādāties; ja viņš raksta “bmw iegāde” – viņš vēlas automobili iegādāties; savukārt, ja viņš ievada atslēgvārdus “auto remonts Ķengaragā” – ir skaidrs, ka klientam jau ir auto, viņš vēlas to remontēt, turklāt jau ir nolēmis to darīt konkrētā pilsētas apkaimē.
Izstrādājot konkrētu mārketinga stratēģiju tieši šai lietotāju plūsmai, ir iespējams sasniegt potenciālo klientu brīdī, kad viņš, visticamāk, jau ir gatavs veikt pirkumu. Nodomu mārketings ļauj iegūt rezultātu, samazinot izmaksas, un tas darbosies daudz precīzāk nekā tad, ja potenciālā auditorija tiks atlasīta, izmantojot tikai demogrāfiskos rādītājus, piemēram, vecumu un dzimumu.
Analizējot klientu uzvedību jūsu mājaslapā, iespējams sasniegt potenciālo pircēju īstajā brīdī un tādējādi palielināt pārdošanas rezultātus. Panākumu atslēga ir izprast lietotāja nodomus un izstrādāt tiem atbilstošu mārketinga stratēģiju, kas virza uz izaugsmi ilgtermiņā.