Līdz ar mākslīgā intelekta attīstību dažādas meklētājprogrammas ik dienas kļūst arvien gudrākas, arvien labāk iemācās izprast meklētāju vajadzības un sniegt tām atbilstošus meklējumu rezultātus. Meklētājprogrammu precizitāte ietekmē patērētāju rīcību – cilvēki pierod ievadīt precīzas vēlmes un jautājumus.
Ierakstot sev interesējošos atslēgvārdus Google, lietotājs nedomā par to, pēc kādiem kritērijiem tiek atlasīti rezultāti, kas tiks parādīti – viņš vēlas iegūt ātru un precīzu atbildi uz to, ko ir meklējis. Lai nodrošinātu lietotāju ar šādu pieredzi, atlases rezultātus ietekmē komplicēts algoritms, kas ņem vērā ne vien lietotāja atrašanās vietu, meklēšanas vēsturi un citus iestatījumus, bet arī parādīto mājaslapu atbilstību noteiktiem kritērijiem. Ir svarīgi, lai mājaslapā būtu atbilstoši atslēgvārdi, kvalitatīvs saturs, pārdomāta lietojamība un virkne citu faktoru, kas noteiks jūsu lapas pozīcijas atlases rezultātos.
Ja pircējs jau zina, ka viņam nepieciešama konkrēta prece vai pakalpojums, visticamāk, pirmais, ko viņš darīs – veiks atbilstošu meklējumu Google. Visbiežāk tiek izmantoti plaši atslēgvārdi, piemēram, “apavu veikals” vai “elektronika akcijas”, taču nereti tiek meklēti arī konkrēti zīmoli un veikali. Veicot šādu meklējumu, lietotājs jau zina, ko vēlas, un meklē papildinformāciju, piemēram, uzņēmuma darba laiku, adresi vai atsauksmes. Šāda meklēšana bieži vien ir laikietilpīga, nogurdinoša un nenes vēlamos rezultātus. Tāpēc, lai pēc iespējas ātrāk nodrošinātu lietotāju tieši ar to, kas viņam nepieciešams, Google piedāvā Knowledge Panel (Zināšanu paneli), kas uzskatāmā veidā apkopo svarīgāko konkrētā zīmola informāciju blakus meklējumu rezultātiem. Panelī tiek apvienoti dati no dažādiem avotiem, tostarp uzņēmuma mājaslapas, sociālo tīklu profiliem un citiem, līdz ar to lietotājam vairs nav nepieciešamības apmeklēt citas vietnes, lai noskaidrotu sev vajadzīgo.
Google Zināšanu paneli veido vairāki komponenti. Šeit redzama pamatinformācija par uzņēmumu (nosaukums, adrese, tālruņa numurs), attēli, klientu atsauksmes, uzņēmuma darbības nozare, apraksts, darba laiks, saite uz mājaslapu, jautājumi un atbildes, diennakts laiks, kad uzņēmumā ir vislielākā klientu plūsma, un citi dati. Verificējot savu Google profilu un apliecinot, ka esat konkrētā uzņēmuma īpašnieks, panelī atrodamo informāciju jūs varēsiet mainīt un papildināt – jo precīzāk un pilnvērtīgāk būs aizpildīta jūsu informācijas karte, jo lielāka iespēja, ka Google to atzīs par kvalitatīvu un parādīs meklētājiem.
Kāpēc ir tik svarīgi aizpildīt visus Zināšanu paneļa laukus? Kad lietotājs veic meklējumu, viņš izmanto dažādus sev interesējošus atslēgvārdus – Zināšanu paneļa mērķis ir izprast lietotāja meklēto un sniegt tam pareizo atbildi. Piemēram, potenciālais klients meklē “labākais dermatologs Teikā atvērts sestdien”. Lai jūsu uzņēmums atlasītos meklēšanas rezultātos, panelī jābūt atrodamiem visiem minētajiem atslēgvārdiem: atsauksmēm (“labākais”), darbības nozarei (“dermatologs”), atrašanās vietai (“Teika”) un darba laikam (“sestdien”). Zināšanu panelis palīdz meklētājprogrammas mākslīgajam intelektam sasaistīt jūsu uzņēmumu ar visiem šiem atslēgvārdiem un piedāvāt to kā labāko atbildi uz lietotāja vaicājumu. Ja informācija nebūs pilnīga, jūsu uzņēmums neparādīsies meklēšanas rezultātos un jūs varat zaudēt potenciālo klientu.
Līdzīgi nosacījumi ir spēkā arī attiecībā uz jūsu mājaslapu – tajā jābūt pareizajiem atslēgvārdiem, informācijai jābūt visaptverošai, skaidri izklāstītai un viegli atrodamai. Piemērs. Kāds jums ir ieteicis finanšu konsultantu no uzņēmuma “Rīgas partneri” vārdā Jānis Bērziņš. Tā vietā, lai meklētu konsultantu pēc vārda un uzvārda, kas, kā zināms, ir izplatīts, jūs meklējat “Rīgas Partneri” mājaslapu, kur savukārt cerat atrast konkrētā konsultanta tālruņa numuru vai e-pasta adresi. Ja mājaslapā šāda informācija nav uzreiz atrodama un jums nākas apmeklēt vairākas sadaļas, jūs drīzumā, visticamāk, padosieties, un “Rīgas partneri” būs zaudējuši klientu.
Lietotāji ir pieraduši uzdot vienkāršus jautājumus Google, saņemot tūlītējas atbildes, un viņu pacietības līmenis ir kļuvis zemāks. Neskatoties uz to, daudzas mājaslapas nav optimizētas tā, lai spētu ātri sniegt lietotājam nepieciešamo. Un ko lietotājs dara, ja informācija nav viegli pieejama? Viņš padodas un atgriežas sākumpunktā – meklētājprogrammā – vai vēl sliktāk – nokļūst pie jūsu konkurenta.
SyncMe ļauj ērti pārvaldīt visus uzņēmuma kontus vienuviet, automatizējot darbības un uzlabojot jūsu uzņēmuma atrodamību Google!
Izmantojot SyncMe, jūs redzēsiet, cik reizes jūsu uzņēmums ir parādījies meklētāju atlases rezultātos, cik daudz reižu jums zvanīts no uzņēmuma Zināšanu paneļa, cik reizes ir jautātas norādes uz jūsu atrašanās vietu, un citus datus. Pareizi pārvaldot sava uzņēmuma Zināšanu paneli, jūs varēsiet sniegt savam potenciālajam klientam pareizās atbildes tieši tur, kur viņš ir uzdevis jautājumu!