Google piedāvā bezmaksas rīku Google My Business (GMB), ar kuru uzņēmumi un organizācijas var kļūt pamanāmāki interneta tiešsaistē. Īpaša GMB funkcija ir Google posti (ziņojumi). Google sākotnēji postus piedāvāja klientiem Amerikā, bet 2017. gada jūnijā jaunā funkcija kļuva pieejama visā pasaulē. Ēdināšanas nozares uzņēmumi var informēt par jaunumiem ēdienkartē, sezonālajiem ēdieniem vai pasākumiem, mazumtirgotāji – par jauniem produktiem vai cenu atlaidēm, bet pakalpojumu sniedzēji – par to galvenajām darbības jomām.
Google posti palīdz saziņai ar potenciālajiem klientiem
Google My Business posti jeb ziņojumi nodrošina iespēju GMB kontu īpašniekiem publicēt īsas ziņas, kas informē interneta lietotājus par jaunumiem vai īpašajiem piedāvājumiem. Ir iespēja ievietot līdz 1500 rakstzīmēm garus tekstus, arī attēlus un grafikus. Ziņa ļauj reģistrētiem lietotājiem tiešsaistē publiskot atjauninājumus, kas parādās tieši meklēšanas rezultātu lapās un Google kartēs. Ir iespējams arī publiskot attēlus, GIF animācijas vai video.
Tipisks GMB ieraksts ietver īsu, kodolīgu tekstu, attēlu un aicinājumu uz darbību. GMB lietotāji var publiskot ziņas, reklamēt pasākumus vai arī cenu atlaides, īpašus piedāvājumus vai izpārdošanas. Google arhivē ziņu, bet tā joprojām “strādā” meklējumā. Vienlaikus var aktivizēt līdz desmit ziņām. Tad tās rāda karuseļa veidā.
Uzņēmumiem, kas vēlas īpaši uzrunāt klientus vietējā līmenī, Google ziņas ir labs veids, kā piesaistīt savai mājaslapai vairāk apmeklētāju un informēt par jaunumiem.
Google postus piedāvā piecās kategorijās
Izmantojot funkciju izvēlni, var izvēlēties publicēt GMB ziņas piecās kategorijās.
Notikumi vai pasākumi: atsevišķu notikumu posti atšķiras no citām ziņām divu iemeslu dēļ: pirmkārt, tajos var būt notikuma nosaukums, otrkārt, parastais septiņu dienu termiņš uz tiem neattiecas. Šīs ziņas paliek redzamas līdz pasākuma beigām.
Īpašie piedāvājumi: tā var reklamēt īpašus piedāvājumus vai atlaižu kampaņas. Tajos jāiekļauj augstas izšķirtspējas fotoattēls, īss produkta apraksts un informācija par īpašā piedāvājuma ilgumu.
Produkta atjauninājumi: tos izmanto, lai sniegtu informāciju par jaunu produktu vai pakalpojumu, kā arī par jauninājumiem. Arī šeit ir laba iespēja vēstījumu papildināt ar augstas izšķirtspējas fotogrāfijām.
Paziņojumi: tas var būt gandrīz jebkas, tomēr ziņas ir noderīgas tikai gadījumos, kad tās ir svarīgas jūsu klientiem. Paziņojumam jābūt izziņošanas vērtam atrašanās vietas vai citu izmaiņu, arī vakanču un darba piedāvājumu gadījumos. Pakalpojumu sniedzēji, piemēram, konsultanti nodokļu jautājumos, var informēt klientus par svarīgām izmaiņām likumdošanā.
Covid-19 posts: jebkāda veida informācija par izmaiņām jūsu uzņēmuma darbībā vīrusa dēļ. Šim posta veidam nav iespējama fotogrāfija, un tas atrodas augstāk nekā pārējās postu kategorijas.
Efektīvu postu priekšnoteikumi
Google postiem jābūt īsiem un svarīgiem. Katrs ziņojums ir ar fotogrāfiju, īsu informatīvu tekstu un aicinājumu uz darbību. Rakstot tekstu, ir svarīgi fokusēt uzmanību uz to, kas ir jāpaziņo. Fotoattēlam jābūt augstā kvalitātē un skaidri jāatspoguļo postā ietvertais vēstījums. Google iesaka attēla izmēru 1200 × 900 pikseļi. Attēlu parāda virs teksta, un tas ir paredzēts, lai piesaistītu ieinteresēto lietotāju uzmanību.
Posta nosaukums ir īpaši svarīgs gadījumos, ja paziņo par pasākumu. Google paredzētais nosaukuma maksimālais garums ir 58 rakstzīmes. Apraksts vai informatīvs teksts iepazīstina ar notikumu, jaunu produktu vai pakalpojumu. Varat ierakstīt līdz 1500 rakstzīmēm, bet meklēšanas rezultātu lapā parādīs tikai nelielu teksta daļu. Tāpēc ir lietderīgi teksta sākumā ievietot vissvarīgāko informāciju. Google uzskata, ka ideālais teksta garums ir no 150 līdz 300 rakstzīmēm. Aicinājumam uz darbību var izvēlēties vairākas Google piedāvātās iespējas. Tās var būt opcijas “Pirkt”, “Uzzināt vairāk” vai “Apmeklēt”. Kad esat izvēlējies opciju, jums jānorāda tīmekļa adrese, uz kuru novirzāmi tīmekļa lietotāji.
Ziņu var kopīgot Facebook, Twitter vai e-pastā. Turklāt Google atrāda vērtējumus, pēc kuriem jūs varat redzēt, cik klikšķu un lapu skatījumu ģenerē viens posts. Nav svarīgi, kā tas izskatās detalizēti – ja GMB ziņas regulāri aktualizē, jūs varat uzlabot savas klātbūtnes pieejamību internetā.
Vēlies uzzināt vairāk? Piesakies uz sarunu ar mūsu speciālistiem!