Viens no svarīgākajiem – jānodrošina maksimāli plaša informācija par sevi digitālajā vidē, sākot ar profesionāli izveidotu biznesa profilu, piemēram, Google, LinkedIn un citās platformās, kur uzņēmumu var meklēt tā potenciālie klienti. Šim nosacījumam ir nopietns pamatojums – Google vēlas nodrošināt saviem lietotājiem vislabāko meklēšanas pieredzi un, lai to panāktu, ir jābūt pārliecībai, ka par uzņēmumu atrodamā informācija, sākot ar uzņēmuma nosaukumu, atrašanās vietu, kontaktinformāciju, mājaslapas adresi, beidzot ar biznesa aprakstu un vizuālo informāciju, ir pietiekami precīza, detalizēta, kvalitatīva un aktuāla. Proti, jo labāk tavs uzņēmums pārvaldīs datus par sevi digitālajā vidē un jo vairāk, turklāt pastāvīgi aktualizētas informācijas būs atrodams par tavu uzņēmumu, jo labāk varēsi “pārliecināt” Google par sava biznesa vērtīgumu – kāpēc tieši tavam uzņēmumam ir jābūt meklēšanā labāk pamanāmam nekā citiem.
Vairāk informācijas par biznesu – ne tikai labākai atrodamībai Google
Kāpēc vispār svarīgi būt pirmajās vietās Google meklēšanā? Uzņēmuma atrodamība jeb redzamība Google ir tikpat svarīga kā, piemēram, jauna fiziska veikala atrašanās vietas plānošana – ja veikals atradīsies uz galvenās ielas, to ieraudzīs vairāk cilvēku un palielināsies iespēja, ka viņi to apmeklēs. Savukārt digitālajā vidē – jo vairāk informācijas par sevi sniegsi, jo labāk Google tevi novērtēs un ļaus būt augstākās pozīcijās, t. i. redzamākam meklēšanā. Un biznesa profili ir būtisks pamats, ar ko sākt, lai tavs uzņēmums būtu labāk atrodams Google, jo tas nodrošinās taviem potenciālajiem klientiem svarīgāko informāciju par tavu biznesu.
Tomēr vieta Google meklēšanā nav vienīgais iemesls, kāpēc rūpēties par sava biznesa informāciju interneta vidē. Tas ir arī veids, kā uzrunāt un iegūt jaunus klientus. Atgriezīsimies pie veikala piemēra – ja veikalam būs skaista izkārtne un pievilcīgs fasādes noformējums, kā arī ja tā preces būs veiksmīgi prezentētas skatlogā (turklāt labi, ja skatloga saturs ik pa laikam pamainīsies, lai veicinātu interesi), vairāk cilvēku vēlēsies tajā ienākt, kā rezultātā palielināsies iespēja uzlabot pārdošanas rezultātus. Tas pats attiecas arī uz informāciju tavā biznesa profilā – tai jābūt kvalitatīvai un uzmanību piesaistošai, kā arī regulāri atsvaidzinātai, lai cilvēki tev uzticētos un vēlētos kļūt par taviem klientiem.
Svarīgi! Lai arī šajā salīdzinājumā runājam par veikalu, šo konceptu var attiecināt uz jebkuru biznesu, kam ir vismaz viena fiziska atrašanās vieta!
Kā iegūt vairāk klikšķu meklēšanas rezultātos un paaugstināt mājaslapas apmeklētību?
Vairāk informācijas par biznesu paaugstina uzņēmuma redzamību meklēšanā un veicina tā mājaslapas apmeklējumu – to apliecina arī Amerikas Savienotajās Valstīs bāzētā, vadošā tehnoloģiju un zīmolu pārvaldības uzņēmuma Yext 2021. gadā veiktais pētījums, kurā tika pētīts vairāk nekā tūkstotis uzņēmumu. Yext izvirzīja nozīmīgākos informācijas laukus, kam jābūt aizpildītiem uzņēmuma biznesa profilā katram biznesa tipam, tādus kā uzņēmuma nosaukums, kontaktinformācija, logo, apraksts, mājaslapas adrese, darba laiks utt. Vairums uzņēmumu aizpildīja vidēji 86% informācijas lauku. Lai gan tas ir ļoti labs rādītājs, tomēr tas liecina, ka ir vieta uzlabojumiem. Yext pētījumā tika secināts, ka uzņēmumi, kas aizpildījuši vairāk par 86% biznesa profila, guva par 43% labākus rezultātus meklētājprogrammā (lielāku URL parādīšanās reižu skaitu meklēšanas rezultātos) un par 62% vairāk klikšķu.
Vairāk informācijas nozīmē arī lielāku auditorijas iesaisti – ne tikai redzamību
Tas, ka piepildītāks biznesa profils vairāk palielināja auditorijas iesaisti (+62%) nekā URL parādīšanās reižu skaitu meklēšanas rezultātos jeb impresijas (+43%), visticamāk, skaidrojams ar to, ka uzņēmuma biznesa profils bija ne vien labāk redzams meklēšanā, bet arī šķita vilinošāks lietotājiem, liekot domāt, ka tas satur vairāk informācijas. Ja atkal salīdzinām ar veikalu – tas ne tikai atradās uz galvenās ielas, bet arī bija pievilcīgi noformēts, kā rezultātā piesaistīja vairāk uzmanības.
Yext izpētīja arī sakarību starp biznesa profilu datu lauku aizpildījumu un klikšķu skaitu. Un secinājums bija šāds: uzņēmumi, kas aizpildīja 90–100% biznesa profila datu lauku (A), vidēji ieguva 6,91 miljonus klikšķu; tie, kas aizpildīja 86–90% (B) – 4,63 miljonus klikšķu, savukārt uzņēmumi, kas aizpildīja 78–85% lauku (C), ieguva 3,12 miljonus klikšķu. Tātad uzņēmumi, kas bija aizpildījuši visvairāk biznesa profila informācijas lauku – A, ieguva par 49% vairāk klikšķu meklēšanas rezultātu sarakstā nekā B uzņēmumi, savukārt B uzņēmumiem klikšķu skaits bija par 48% lielāks nekā C uzņēmumiem.
Līdzīgs efekts tika novērots arī ar impresijām jeb mājaslapas adreses parādīšanās reižu skaitu meklēšanas rezultātos. A uzņēmumi guva vidēji 433 miljonus impresiju, B uzņēmumi – 251 miljonu, bet C – 210 miljonus impresiju. Kā redzams, skaitļi ir ievērojami lielāki, kas, iespējams, saistīts ar to, ka uzņēmumi ar vairākām filiālēm, kas turklāt aizpildīja gandrīz katru informācijas lauku biznesa profilā, meklēšanas rezultātos izcēlās krietni vairāk un klikšķu skaita ziņā drīzāk sacentās savā starpā nekā ar konkurējošiem uzņēmumiem. Līdz ar to, saskaitot klikšķus visām viena uzņēmuma filiālēm kopā, sanāk iespaidīgs skaitlis.
Veiktais pētījums lieliski parāda, cik liela nozīme ir tam, kādu informācijas apjomu uzņēmums par sevi nodrošina digitālajā vidē. Proti, uzņēmumiem, kas visaktīvāk pārvalda savu biznesa profilu un publicē maksimāli daudz informācijas par sevi, ir krietni veiksmīgāki rezultāti – lielāks apmeklējums un biežāka atrādīšana Google, un tādējādi arī vairāk iespēju iegūt jaunus klientus un uzlabot pārdošanas apjomus. Aicinām arī tevi ņemt to vērā, dodoties pretim saviem biznesa mērķiem!
Avots: https://www.yext.com/blog/2022/10/businesses-with-better-information-get-62-percent-more-clicks